היסטוריה ופילוסופיה

מאז שמשפחתי נכנסה לתחום התכשיטים, בכל דור היה מי שבלט מעל כולם. באמצע המאה שעברה היה זה סבי, ראובן, ולאחר מכן אבי, נתן. היום אני גאה להמשיך את השושלת, על יד כך ששמתי את התכשיטנות הישראלית ברמה אחת עם התכשיטנות העולמית. כנצר למשפחת תכשיטנים ידועה חשוב לי להדגיש שרבים מבני משפחתי הם אומנים בנפשם – מציירים ומפסלים להנאתם.

הסיפור המדהים של משפחתי התחיל בדרום אזרבייג'אן כמגלי זהב והמשיך בישראל עם שרשרת של חנויות תכשיטים מצליחות, ביניהן החנות שלי בכיכר המדינה.

בגולה משפחתי הייתה חלק מקהילת יהודים קטנה באזרבייג'אן, שנבדלה משאר האוכלוסיה בעיקר בשפה הארמנית העתיקה שהייתה שגורה בפינו.

עודד קאשי

עודד קאשי

ב- 1917, פרצה המהפכה הבולשביקית ויהודי אזרבייג'אן החלו להרגיש שהקרקע מתחת לרגלם אינה יציבה וחייהם אינם בטוחים יותר. ההחלטה הייתה ברורה: עוזבים לארץ הקודש. מסע תלאות של ארבע שנים הסתיים בירושלים, שם השתקעה משפחתי. סבי ראובן חבר לסוחר זהב אמריקאי ויחדיו הם הקימו עסק מצליח לעיצוב ומכירת תכשיטים.

ב- 1936, עם פרוץ המאורעות, המשכה של השושלת עמד בסכנה כאשר כנופיה של ערבים הקיפה את בית המשפחה במטרה לרצוח את יושביו לגנוב את הזהב. סבי וסבתי כבר ראו את הסוף.

הנס התרחש הודות לתושייתה של סבתי לאה, ששפכה על מדרגות הבית נוזל צמחי רותח ששימש לליטוש הזהב. השודדים נפגעו מהנוזל וברחו מהבית מבוהלים עם כוויות. בסיום שנות ה- 30 עם תחילת מלחמת העולם השנייה, פקד את ארץ ישראל הישנה רעב, שגרם למשפחתי לנדוד למצרים.

עודד קאשי

עודד קאשי

כעבור מספר שנים חזרה המשפחה לישראל מצוידת בנכסים ומשאבים, ובחרה להתמקם הפעם ביפו. במה שהיום נקרא פארק צ'ארלס קלור, משפחתי בנתה קזינו, מלון ומרכז מסחרי קטן. ב- 1948, עם פרוץ מלחמת העצמאות, נאלצה המשפחה לנדוד צפונה לתוך תל אביב ולוותר על עסקיה ביפו, שבינתיים הים שטף אותם והשאיר מהם רק הריסות.

משפחת קאשי שוב נותרה חסרת כל, אבל זה לא שבר אותנו – כי אף אחד לא לקח מאיתנו את הכישרון, האמביציה וכמובן את המומחיות בתכשיטנות. וכך, ממש מהתחתית, הצליחו סבי ואבי להרים אימפריה.

החנויות הראשונות נפתחו בנחלת בנימין ובאלנבי. כבר אז השם "קאשי" הפך למותג ושם נרדף ליוקרה, היסטוריה ועושר. בנוסף, התכשיטים שלנו נודעו בעיצוב מקורי וחדשני, שממש קבעו אופנה בקרב הצעירים באותה תקופה.

בתחילת שנות ה- 70', בשיא ההצלחה המסחרית, נפרדו דרכי המשפחה, כשסבי ודודיי פנו לדרך עצמאית והקימו חנויות משלהם. כך עשיתי גם אני.

לאתר העסק לחצו כאן:

עודד קאשי

כתיבת תגובה